Alkohol med nosečnostjo lahko na otroku pusti trajne posledice

Alkohol med nosečnostjo lahko na otroku pusti trajne posledice

»Alkohol med nosečnostjo lahko na otroku pusti trajne posledice«

Evropsko združenje na področju spektra fetalnih alkoholnih motenj (EUFASD), ameriška Nacionalna organizacija na področju fetalnega alkoholnega sindroma (NOFAS), Evropsko združenje na področju alkoholne politike (EUROCARE) in slovenska mreža nevladnih organizacij s področja preventive »Preventivna platforma« ob mednarodnem dnevu spektra fetalnih alkoholnih motenj (FASD) predstavljajo »PREMLAD, DA BI PIL« (»TOO YOUNG TO DRINK«) 2017, mednarodno medijsko kampanjo za dvig ozaveščenosti glede tveganj pri predporodni izpostavljenosti še nerojenih otrok alkoholu.

Ljubljana, 9 september 2017 – Danes, 9. septembra, 9. dan v 9. mesecu ob 9.09. uri dopoldan se ob mednarodnem dnevu spektra fetalnih alkoholnih motenj (FASD) začenja že četrta izdaja mednarodne kampanje za dvig ozaveščenosti glede tveganj pri predporodni izpostavljenosti še nerojenih otrok alkoholu z naslovom »Premlad, da bi pil« (»Too Young To Drink«).

Omenjene mreže in organizacije so kampanjo zasnovale z namenom, da bi med prebivalstvom (zlasti ženskami v rodni dobi in nosečnicami) dvignile zavest o tveganjih, ki jih povzroča pitje alkohola med nosečnostjo. Med največja tveganja zlasti sodi razvoj FASD (spektra fetalnih alkoholnih motenj), tj. številnih problemov, ki jih povzroča pitje alkohola v času nosečnosti. Tudi v prvih tednih nosečnosti, ko marsikatera ženska niti ne ve še, da je noseča, lahko pitje alkohola povzroči številne fizične, vedenjske in intelektualne nezmožnosti, ki otroka zaznamujejo za celo življenje.

V Združenih državah Amerike (ZDA) so študije pokazale, da je približno 1% otrok prizadet zaradi FASD. Študije v Evropi kažejo, da je takšnih otrok najmanj 2%, na nekaterih drugih območjih sveta pa celo še več, npr. v Južni Afriki. Strokovnjaki ocenjujejo, da v povprečju ena od 67 žensk, ki pije alkohol med nosečnostjo, rodi otroka s fetalnim alkoholnim sindromom (FAS) (kar je najhujša oblika FASD). To pomeni, da se vsako leto na svetu rodi približno 119.000 otrok s FAS. Kakorkoli, FASD je 100% preprečljiv, in sicer z izogibanjem pitja alkohola med nosečnostjo.

Glavni cilji kampanje »Premlad, da bi pil« (»Too Young To Drink«) so zlasti naslednji:

  • dvig ozaveščenosti glede nevarnosti pitja alkohola med nosečnostjo med ženskami v rodni dobi in nosečnicami širom sveta;
  • zagotoviti in razširiti natančne, verodostojne in na raziskavah temelječe informacije o tveganjih glede pitja alkohola med nosečnostjo;
  • spodbuditi ženske, njihove družine in prijatelje ter družbo kot celoto, da podprejo in spodbujajo nosečnost brez alkohola.

Mreža partnerskih organizacij je danes sestavljena že iz več kot 80 ustanov in organizacij iz 36 držav po vsem svetu, ki skupaj na mednarodni ravni opozarjajo na problematiko FASD. V prejšnjih izvedbah (2014, 2015 in 2016) je bila kampanja zasnovana na konceptu, ki ga je pripravila Fabrica, raziskovalni center za komuniciranje v sklopu italijanskega Benettona (novorojenček v steklenici alkoholne pijače ali kozarcu koktejla) (PRILOGA 1 – 4Mb). Letos smo pripravili nov koncept, ki vsebuje risbo znanega italijanskega umetnika, umetniškega direktorja in satirika Beppeja Mora (PRILOGA 2 – 1Mb).

Začenši z današnjim dnem ob 9.09. uri po lokalnem času se bodo ustanove, organizacije in posamezniki s svojimi nacionalnimi, regionalnimi ali lokalnimi akcijami pridružili kampanji. Pri tem bodo poleg letošnjega koncepta uporabljali tudi gradiva iz prejšnjih let in s tem zagotovili kontinuiteto večletne kampanje. Vsem posameznim akcijam je skupno enotno mednarodno sporočilo. Fotografije in video posnetki bodo objavljeni in razširjeni prek socialnih mrež z uporabo temoznakov (»hashtagov«) #TYTD2017, #FASD, #FASDay, #zeroalcoholinpregnancy in #nosecnostbrezalkohola. Aktivnosti v sklopu kampanje se bodo nadaljevale skozi celoten mesec september, ki je uradno mesec ozaveščanja o FASD (#FASDmonth).

Kampanjo koordinira lokalna zdravstvena ustanova »Marca Trevigiana« iz Benečije (Italija), ki nudi svetovanje na področju socialno-marketinških strategij in vrednotenja tovrstnih kampanj, izkušnje pa so si pridobili z lastno kampanjo »Mamma Beve Bimbo Beve« (»Mama pije, otrok pije«).

Za več informacij: www.tooyoungtodrink.org in www.preventivna-platforma.si